فوجیتسو از اولین نمایشگر کاملا بیسیم دنیا در نمایشگاه CeBIT 2011 رونمایی کرد

 

 


با نوآوری بی نظیر فوجیتسو در برق رسانی بیسیم به صفحه نمایش، کابل های تودرتو دیگر به تاریخ خواهند پیوست


نمونه اولیه طراحی شده نخستین نمایشگر PC کاملا بیسیم دنیا را در نمایشگاه سبیت2011 که از اول تا 5 مارچ در هانوفر آلمان برگزار شد، به نمایش گذاشت. پیشروترین کمپانی ارایه کننده زیرساخت های IT ادر اروپا انتظار دارد تا تولید تجاری این نمایشگر بیسیم که مجهز به فناوری Smart Universal Power Access) SUPA) است، در سال آینده آغاز شود.

نمونه اولیه تایید شده این نمایشگر با به کارگیری تکنولوژی برق رسانی بیسیم -که در یک پروژه تحقیقاتی توسط موسسه Fraunhofer و شرکا و با حمایت وزارت امور اقتصادی آلمان انجام شد- تبدیل به ابزاری قابل حمل، بدون سیم و اولین نمایشگر در جهان شده است که از تکنولوژی بیسیم همزمان برای تامین سیگنال ها و برق صفحه نمایش استفاده می کند.
این تکنولوژی راه را برای «park and play computing» (استفاده سیار از نمایشگر در مکان دلخواه شما) هموار می کند، یعنی تنها با قرار دادن نمایشگر در نقاط تحت پوشش روی میز کار، میز کنفرانس یا هر جای دیگر انتقال انرژی انجام می شود.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


جمعه 30 / 3 / 1392برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : ahmad & saman

با اين روش اصول فيزيك كه حدود يك قرن پا بر جا بوده اكنون واژگون خواهد شد. شما مي‌توانيد هر روز به معادلات حركت زل بزنيد اما اين امكان و احتمال را نخواهيد ديد. همه ما نيز فكر مي‌كرديم كه اين اتفاق ممكن نيست.
اين پديده يك فعل و انفعال عجيب است و به همين دليل بيش از 100 سال ناديده انگاشته شده و كسي متوجه آن نشده است.
نور داراي مولفه‌هاي الكتريكي و مغناطيسي است. تاكنون دانشمندان فكر مي‌كردند كه اثر ميدان مغناطيسي نور بقدري ضعيف است كه مي‌توان آن را در نظر نگرفت. اما «رند» و تيم همكارانش متوجه شدند زماني كه نور با شدت مناسب از مواد نارساناي جريان الكتريكي عبور مي‌كند مي‌تواند اثر مغناطيسي ايجاد كند كه 100 ميليون بار بيش از چيزي است كه قبل از اين تصور مي‌شد. شدت اين ميدان مغناطيسي مي‌تواند معادل اثر الكتريكي قوي باشد.
اين موضوع مي‌تواند منجر به ساخت نوعي باتري‌هاي خورشيدي بدون نياز به نيمه‌هادي‌ها و مواد جاذب نور جهت توليد نيروي الكتريسيته شود.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


گروهی از محققان موفق شدند برگی مصنوعی را بسازند که با تقلید فتوسنتز، خوراک یک سلول سوختی را برای تولید الکتریسته فراهم می کند. این اختراع، گامی بلند در تحقق کامل رویای فتوسنتز مصنوعی به شمار می‌رود.
محمود حاج‌زمان: وقتی می‌توان آن‌چه را گیاهان میلیون‌ها سال است انجام می‌دهند تقلید کرد، چرا باید به فکر ابداع راه‌های جدیدی برای تولید انرژی پاک بود؟
به گزارش نیوساینتیست، دنیل نوسرا و همکارانش از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) موفق شده‌اند این کار را انجام دهند. آنها ادعا می‌کنند که نخستین برگ مصنوعی کاربردی را ساخته‌اند که فتوسنتز را تقلید می‌کند.
این برگ در حقیقت یک سلول خورشیدی ارزان قیمت به اندازه کارت است که از انرژی نور خورشید برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند تا آب را به اکسیژن و هیدروژن تجزیه کند. با استفاده از اکسیژن و هیدروژن تولید شده به عنوان خوراک یک سلول سوختی، می‌توان در هنگام نیاز الکتریسته تولید کرد.
در سال 2008 / 1387 نوسرا از ترکیبی از کبالت و فسفات برای اندود کردن یک الکترود ارزان‌قیمت اکسید قلع-ایندیوم استفاده کرد تا فرایند تجزیه آب را تسریع کند. سال گذشته نیز این گروه از یک وسیله تجزیه آب ارزان‌تر رونمایی کرد که بر مبنای یک الکترود کبالت و نیکل-بورات کار می‌کرد. برگ مصنوعی آنها که بر اساس همان الکترود کبالت-نیکل ساخته شده است، در آزمایش‌ها توانست بدون کوچکترین کاهشی در تولید، به مدت 45 ساعت به طور پیوسته کار کند.
با استفاده از مواد ارزان و در دسترس، نوسرا امیدوار است نهایتا وسیله‌ای بسازد که قادر باشد انرژی مورد نیاز یک خانه را در دنیای آینده، تنها با استفاده از 4 لیتر آب در روز تامین کند. شرکت وی در کمبریج ماساچوست، Sun Catalytix، تلاش می‌کند فناوری فتوسنتز مصنوعی را به صورت تجارتی درآورد

 



برای نخستین بار در جهان آلیاژی طراحی شده که گرما را دقیقا به الکتریسیته تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، گرمای خروجی از خودروها و کارخانه‌ها منبع عظیمی از انرژی را در خود ذخیره کرده و در حال حاضر روش‌های گوناگونی برای تبدیل این انرژی به الکتریسیته طراحی شده است.
دانشمندان دانشگاه مینیسوتا، به تازگی آلیاژی تولید کرده‌اند که انرژی گرمایی را مستقیما به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کند.
بر اساس گزارش پاپ سای، این آلیاژ از چندین عنصر مختلف تشکیل شده که هنگام مواجهه با گرما در عناصر جامد این آلیاژ خاصیت مغناطیسی بسیار قوی ایجاد می‌شود.
دانشمندان در آزمایشگاه، بعد از این‌که به کمک گرما در این آلیاژ خاصیت مغناطیسی بسیار قوی ایجاد کردند، با قرار دادن یک سیم‌پیچ موفق به تولید انرژی الکتریسیته شدند.


 



جمعه 27 / 3 / 1392برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : ahmad & saman

چیزی که گوگل دو روز پیش معرفی کرد، فریم ورک Android@Home بود که یک برنامه ی کاملا بلند پروازانه است. کافی است یک روبات کوچک سبز رنگ (اندروید) داشته باشید تا تقریبا با همه چیز در خانه شما ادغام شده و آن ها را کنترل کند. این شرکت نحوه کار این فریم ورک را روی لامپ های حبابی به نمایش گذاشت. حالا زمان اش است که نگاهی نزدیک تر به آن بیاندازیم.

دستگاهی که بخواهد این فریم ورک جدید را به اجرا درآورد، نیاز دارد تا از یک پروتکل جدید بی سیم پشتیبانی کند. البته گوگل به جز نیاز به پهنای باند کم و مصرف کم انرژی، چیز دیگری درباره این پروتکل شرح نداده است. اما کاری که شما می توانید با این تکنولوژی جدید انجام دهیدد چیست؟ این تکنولوژی به اسمارتفون ها یا تبلت ها اجازه می دهد که چراغ ها را خاموش و روشن کنند و نور آن ها را کم و زیاد کنند. حتی برنامه ریزی هایی هم هست که چراغ ها قادر باشند ورود شخص را با اسمارتفونش تشخیص داده و به طور خودکار روشن شوند. اما آیا می توان با هر لامپی این کار ها را انجام داد؟ جواب منفی است. لامپ هایی که بتوانند از این تکنولوژی پشتیبانی کنند، احتمالا در اواخر امسال وارد بازار خواهند شد. انتظار قیمت زیادی نیز از آن ها نمی رود احتمالا هر لامپ که به سیستم بی سیم مخصوص مجهز است حدود ۳۰ دلار قیمت دارد.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


جمعه 26 / 3 / 1392برچسب:, :: 15:20 ::  نويسنده : ahmad & saman

کاربرد پنل های خورشيدی به عنوان جايگزينی برای سوخت های فسيلی روز به روز در حال گسترش است. اما یک کاربرد مهم آنها در مواقع اضطراری است. به همین خاطر شرکت ژاپنی فوجی الکتریک، يک کیف حاوی پنل خورشيدی قابل حمل و منعطف طراحی کرده است.

این دستگاه که OS نام دارد تنها 3 کیلو گرم وزن دارد و شبيه به يک کیف کوچک طراحی شده است. در جلوی اين کیف يک دسته تعبيه شده که اگر آن را به سمت خود بکشید با پنل های خورشیدی منعطف مستطیل شکلی روبه رو می شويد که اگر در معرض تابش انرژی نور خورشید قرار گیرند در مجموع می تواند با کمک یک باطری داخلی 40 وات توان الکتریکی تولید کنند و آن را از طریق یک سوکت 12 ولتی برق در اختیار شما قرار دهد.

برای مثال یک روز که به گردش می روید ديگر نیاز نيست نگران تمام شدن شارژ باتری لپ تاپ خود باشید. اين دستگاه می تواند تقریبا به اندازه 2 ساعت برق لپ تاپ شما را تامین کند. اما بايد این نکته را هم در نظر داشت که برق خروجی این سوکت به شرايط آب و هوایی و وضعيت خورشيد نیز بستگی دارد.


این دستگاه از ژانويه سال 2011 با قيمت تقریبی 730 دلار در حال فروش است و کمپانی سازنده فروش 10 هزار واحد از این دستگاه را در برنامه کاری امسال خود قرار داده است. اگر قیمت اش معقول تر بشود وسیله کاربردی خواهد بود.


 



جمعه 25 / 3 / 1392برچسب:, :: 15:19 ::  نويسنده : ahmad & saman

یکی از وسایلی که از ایرانیان است و در طول تاریخ ساخت آن دستخوش تحریف شده است وسیله کوچکیست به نام پیل الکتریکی که همه فکر می کنند لوئیجی گالوانی در سال ۱۷۸۶ میلادی برای اولین بار آنرا اختراع کرده است .ولی واقعیت اینست که این وسیله برای اولین بار توسط ایرانیان زمان اشکانی ( و شاید قدیمتر از آن) ساخته شده است.
برای نخستین بار یک باستانشناس آلمانی به نام ویلهلم کونیک یک پیل الکتریکی اشکانیان را
بیست سال پیش در مرز ایران و عراق کشف کرد و هنگامیکه آنرا به موزه برلین برد مشاهده نمود دوستانش هم قطعات شکسته و خرد شده مانند این پیل را قبلا به موزه آورده اند.
این باستانشناس پس از مدتی در خرابه های شهر سلوکیه آلات دیگری کشف کرد که ثابت می کرد این
وسیله یک پیل الکتریکیست. این وسایل کشف شده شامل چند میله برنزی بود که عمل سیم رابط را انجام می داده ا و در آخر به یک دستگاه دیگر متصل می شده اند.
پس از کشف پیل الکتریکی یک مهندس آمریکایی به نام ویلارد گری ثابت کرد که این دستگاه عجیب اشکانیان برای آبدادن فلزات مخصوصاً دستبندهای طلا و نقره بوده است.
در آنزمان کیمیاگران و جواهر سازانی  که به اینکار می پرداخته اند ساختمان پیل را نیز مانند
سایر معلومات خود به عنوان یک راز تلقی کرده و جز به اهل فن به کسی نمی گفته اند در نتیجه از این اختراع جز کاهنها ،کیمیاگران و جواهر سازان دیگران اطلاعی نداشته اند.
نحوه کارکرد این پیل همانند روشی بود که گالوانی ۱۸۰۰ سال بعد مورد استفاده قرار داد یعنی گذاشتن دو فلز در محلول آب نمک و ایجاد برق

 

 



جمعه 24 / 3 / 1392برچسب:, :: 15:18 ::  نويسنده : ahmad & saman


در برخی از تصاویر زیر شما گمان می کنید که یک درخت زیبا و بزرگ وجود دارد که نمای شهر محسوب می شود و به حفظ طبیعت نیز کمک بزرگی می کند ولی وقتی کمی نزدیک تر می رودید و به بالای درخت ها کمی زوم می کنید متوجه می شوید که اینطور نیست و ابزارهای الکترونیکی مثل همیشه خودنمایی می کنند ،‌در حقیقت این درخت ها دکل های مخابراتی تلفن همراه (BTS ) هستند که با درخت های پلاستیکی پوشانده شده اند و باعث می شود برخی از مردم گمان کنند که این درخت ها واقعی هستند ، اما اینگونه نیست و این درخت ها فقط یک لباس شیک برای دکل های مخابراتی است تا هم نمای شهر زیبا تر شود و با دکل های متعدد ناخوشایند نشود و هم بشود در هر نقطه ای با درخت مصنوعی و منظره مصنوعی یک دکل مخابراتی ایجاد کرد.


 



یک شرکت سوئدی دستگاه شارژری را ساخته است که تنها با یک قاشق آب می تواند محصولات الکترونیکی مصرفی را شارژ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاید زمانی برسد که تمام دستگاههای الکترونیکی خود را به سادگی با آب، هوا و یا شکر شارژ کنیم اما درحال حاضر شرکت سوئدی MyFC دستگاه شارژری را عرضه کرده است که تنها با یک قاشق آب انرژی لازم برای شارژ دستگاههای الکترونیکی مصرفی را تامین می کند.

این دستگاه که PowerTrekk Fuel Cell Charger نام دارد ترکیبی از یک باتری یونهای لیتیومی 1600 میلی آمپر بر ساعت و پیلهای سوختی است و به روش ساده ای عمل می کند.

این باتری پس از شارژ شدن از طریق یک پورت میکرو یو. اس. بی می تواند دستگاههای الکترونیکی را شارژ کند.

 

 

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 22 / 3 / 1392برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : ahmad & saman


در شهر هاوایی قرار دارد كه اندازه یك ساختمان 20 طبقه ارتفاع دارد و طول پره های آن به اندازه یك زمین فوتبال آمریكاییست.

 



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان