چهار شنبه 4 / 7 / 1390برچسب:, :: 13:4 ::  نويسنده : ahmad & saman

با سلام. یک فایل 41 صفحه ای در ارتباط با ترانسفورماتورها برای شما دوستان تهیه کرده ام که می توانید از طریق لینک  زیر آن را دانلود و مطالعه نمایید.

تعداد صفحات: 41

حجم: 6.85 M

نوع فایل:pdf

منبع:powerengineering.blogfa.com



دو شنبه 2 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:54 ::  نويسنده : ahmad & saman

کتاب PLC STEP 5  مثلث نارنجی نوشته فرید قابوسی می باشد. این کتاب توسط نشر آفرنگ به بازار اومد و مرجع اصلی آن سازمان فنی و حرفه ای بود. کل کتاب رو  براتون با فرمت pdf میزاریم و شما می تونید فصل به فصل دانلود کنید.



نوشته فرید قابوسی

نشر آفرنگ

مرجع اصلی سازمان فنی و حرفه ای
 
 
 
 
 

 



دو شنبه 2 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:52 ::  نويسنده : ahmad & saman
اساساً اگر بخواهید انرژیهای تجدید‌پذیر از كاربرد وسیعی برخوردار شوند باید كه تكنولوژی‌های ارایه شده ساده و قابل اعتماد بوده و برای كشورهای كمتر توسعه یافته نیز مشكلات فنی به همراه نداشته باشد و بتوان از منابع محدود مواد خام آنها نیز استفاده كرد. در مرحله بعدی نیز باید به آب زیاد نیاز نداشته باشد. در همینجا باید گفت كه تكنولوژی دودكش دارای این شرایط است.


ادامه این مطلب را نیز بخوانید:

 





ادامه مطلب ...


دو شنبه 2 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:51 ::  نويسنده : ahmad & saman
تعریف

 یک جریان متناوب (AC ) جریان الکتریکی است که در آن اندازه جریان به صورت چرخه‌ای تغییر می‌کند، بر خلاف جریان مستقیم که در آن اندازه جریان مقدار ثابتی می‌ماند. شکل موج معمول یک مدار AC عموما یک موج سینوسی کامل است، چرا که این شکل موج منجر به انتقال انرژی به موثرترین صورت می‌شود. اما به هر حال در کاربردهای خاص ، شکل موجهای متفاوتی نظیر مثلثی یا مربعی نیز استفاده می‌شود.

ادامه مطلب را بخوانید

 



ادامه مطلب ...


با توجه به اهمیت و نیاز دانشجویان رشته های مختلف برق و با توجه به مبنایی بودن این گونه مباحث ، مدار و شکل موج انواع یکسو ساز دیودی و کنترل شده تکفاز و سه فاز در قالب 19 تصویر بهمراه نسخه پی دی اف توضیحات هر یک در اختیار دوستان قرار گرفته است .

دانلود و مشاهده سر فصل ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


دو شنبه 2 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:45 ::  نويسنده : ahmad & saman
  • طراحی مدار اینورتر(مبدل فرکانسی)

مبدلهای جریان مستقیم به متناوب با نام اینورتر شناخته می شوند . وظیفه یک اینورتر تبدیل یک ولتاژ ورودی مستقیم به یک جریان و لتاژ خروجی متناوب و متقارن با دامنه و فرکانس مورد نظر است.ولتاژ خروجی می تواند در فرکانس ثابت یا متغییر ،مقداری ثابت یا متغییر داشته باشد. ولتاژ خروجی را می توان با تغییر ولتاژ ورودی مستقیم و ثابت بوده و قابل کنترل نباشد، می توان با تغییر بهره اینورتر ،یک ولتاژ متغییر را در خروجی به دست آورد.که این عمل معمولا به وسیله کنترل مدولاسیون (pwm) در داخل اینورتر صورت می گیرد.بهره اینورتر را می توان برابر با نسبت ولتاژ متناوب خروجی به ولتاژ مستقیم ورودی تعریف کرد.

تعداد صفحات: 80

حجم: 2.84 M

منبع: www.power2.ir

نوع فایل:pdf



دو شنبه 2 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:41 ::  نويسنده : ahmad & saman
دو شنبه 2 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:29 ::  نويسنده : ahmad & saman

در اين پست لينک نمونه سوالات آزمون استخدامي وزارت نيرو رو قرار ميدم.

امیدوارم مفید باشه و خوشتون بیاد و مورد استفاده قرار بگیره.



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان