سه شنبه 20 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:11 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت بریجستون در نمایشگاه Motor Show سال ۲۰۱۱ در توکیو، لاستیک جدیدی را ارئه کرد. این طرح مفهومی لاستیک که ساختار ترموپلاستیکی مقاوم و قابل انعطافی دارد، هیچ نیازی به هوا نداشته و میتواند از خود در مقابل سوراخ شدن محافظت کند. این لاستیک کارایی یکسانی دارد و می تواند وزنی معادل ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل نماید که قطعاً برای خودروهای کوچک شخصی مناسب است. شرکت بریجستون در حال انجام تحقیقات و بررسی های بیشتری روی این لاستیک است تا آن را در مقابل خطر نفوذ اشیای مختلف نیز محافظت نماید. این لاستیک بدون نیاز به هوا در سال ۲۰۱۳ به بازار خواهد آمد.

منبع: inewidea



سه شنبه 19 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : ahmad & saman

لزوم استفاده هر چه بیشتر از انرژی های تجدید پذیر بر کسی پوشیده نیست. یکی از منابع مهم انرژی های تجدیدپذیر باد است. ایده Windtulip بر همین اساس شکل گرفته است. Mebrure Oral تیر چراغ برقی طراحی کرده که در روز به عنوان یک عنصر تزئینی در کنار پیاده رو عمل کرده و در شب با نورافشانی خود، محوطه اطراف را روشن می سازد. این چراغ نمونه خوبی است از تغییراتی که می توان در اماکن عمومی به منظور حفظ محیط زیست و صرفه جویی در انرژی های فسیلی انجام داد.

این تیر چراغ برق با دریافت قدرت باد و تبدیل آن به انرژی به کمک توربین و انتقال این انرژی به باطری های تعبیه شده، لامپ کم مصرف LED خود را در طول شب روشن می کند.

 

منبع: Yankodesign



امروز در نوراسی ایده مفهومی جالبی را به شما معرفی می کنم که برنده جایزه red dot design هم شده است. حتماً همه شما با مشکل پیدا کردن جهت سوراخهای روی پریزهای برقی که در پشت وسایل منزل پنهان شده و قابل دیدن نیستند برخورد کرده اید. پریزهایی که امروزه در منازل استفاده می شوند دارای دو سوراخ کوچک برای قرار گرفتن انتهای دو شاخه وسایل برقی هستند و از آنجائیکه اکثر ما سعی می کنیم پریزهای برق را در پشت مبلمان منزل خود پنهان کنیم، این مشکل برایمان پیش می آید. برای رفع این مشکل ایده مفهومی جالبی به نام Donut ارائه شده است. محل قرارگرفتن دوشاخه وسایل برقی در این پریز به صورت یک حلقه طراحی شده و بنابراین دوشاخه تحت هر زاویه ای به راحتی به پریز وارد میشود. با Donut دیگر لازم نیست برای پیدا کردن جهت دقیق سوراخهای پریز برق به خودتان زحمت دهید.

منبع: Yankodesign



سه شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : ahmad & saman

چراغ رومیزی Levity توسط Peter Stathis به نحوی طراحی شده که قابلیت جمع شدن دارد. این چراغ انعطاف پذیر در حالیکه کمترین تأثیر را روی سطح میز کار دارد، به دلیل قابلیت بالای جمع شوندگی و تغییر زاویه نور، یکی از بهترین چراغهایی است که تا کنون برای استفاده در دفاتر خصوصی، روی نیمکتها، اتاق کنفرانس و میز جلسه طراحی و ساخته شده است. هنگامیکه از آن استفاده نمی شود، به آسانی پنهان شده و تقریباً همسطح میز می شود. طراحی ساده، مدرن و کارایی بالای این چراغ، آن را به گزینه بسیار خوبی برای استفاده در محیط کار تبدیل کرده است.

 

منبع: Contemporist



سه شنبه 16 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:55 ::  نويسنده : ahmad & saman

Chuang Chihong چراغی به شکل دریچه فاضلاب طراحی کرده است. این طرح خلاقانه فضایی خیالی را در کف خانه ایجاد می کند که گویا راه مخفی است برای فرار به بیرون از خانه. با جابجایی درپوش، چراغ زیر آن روشن میشود و برای خاموش شدن باید آن را دوباره سر جایش قرار دهیم.

منبع: Yankodesign



سه شنبه 15 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : ahmad & saman

این خودروی کوچک دوستدار محیط زیست توسط شرکت MDI طراحی شده و با استفاده از یک موتور هوای فشرده به حرکت در می آید. هوای محیط به داخل مخزن فشار بالای این خودرو که از جنس فیبر کربن و مواد ترموپلاستیک است، مکیده میشود و پس از کاهش فشار، باعث به حرکت در آوردن سیلندر مخصوص شده و نیروی لازم برای حرکت خودرو را فراهم می کند.

این ماشین به گونه ای طراحی شده که ظرفیت نشستن ۳ فرد بزرگسال و یک کودک را دارد و کنترل آن بر خلاف فرمانهای معمول، توسط یک جوی استیک انجام میشود. این خودرو توسط شرکت هندی تاتا موتورز ساخته خواهد شد و قیمت فروش آن در حدود ۱۰۰۰۰ دلار می باشد.

منبع: Toxel



سه شنبه 14 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:51 ::  نويسنده : ahmad & saman

‘Citylight’ ایده مفهومی جالبی است که به روشنایی معابر شهری کمک زیادی خواهد کرد. در این ایده وسایل ورزشی که در پارکها و سایر اماکن عمومی وجود دارند به وسیله ای جهت تولید برق و روشنایی تبدیل می شوند.  به این ترتیب با ورزش کردن مردم، انرژی جنبشی آن به الکتریسیته تبدیل شده و منجر به تولید انرژی مورد نیاز لامپ LED این چراغها میشود. این ایده نوآورانه و جالب کمک زیادی به روشنایی معابر و اماکن عمومی با صرف کمترین هزینه و منابع خواهد کرد.

منبع: inewidea



سه شنبه 13 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : ahmad & saman

دستگاه خودکار Swap-O-Matic یک روش خلاقانه و نوین برای مبادله کالا به کالا است. فرهنگ مصرفی کنونی مردم را به دور ریختن وسایل قدیمی خود و جایگزینی آنها با محصولات جدید تشویق می کند. با کمک این دستگاه خودکار شما میتوانید اقلامی را که نیازی به آنها ندارید، بازیافت کرده و برای استفاده سایر مردم قرار دهید. این دستگاه دارای ۱۳ محفظه جداگانه است و شما میتوانید کالای استفاده نکرده خود را مستقیماً با یکی از کالاهایی که دیگران در این محفظه ها گذاشته اند، تعویض کنید و یا آن را داخل محفظه ها برای فروش قرار دهید. یک صفحه لمسی به کاربران امکان ثبت اطلاعات حساب خود را میدهد، البته نه حساب پولی؛ این دستگاه روشی برای مبادله کالا به کالا است و نیازی به استفاده از پول نقد واقعی نیست. با این روش هر زمان که کالایی در دست دارید، میتوانید آن را با محصول دیگری که نیاز بیشتری دارید مبادله کنید.

 

 

منبع: inewidea



سه شنبه 12 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : ahmad & saman

چراغ Halley با طراحی خاص و منحصر به فرد خود برای استفاده در فضای باز و باغها بسیار مناسب است. این چراغ توسط Jordi Vilardell و Meritxell Vidal برای شرکت اسپانیایی Vibia مطابق با آخرین نوآوری ها در زمینه لامپهای LED طراحی شده و اجزای آن به راحتی مونتاژ و یا از هم جدا میشود. طراحی مدرن، فن آوری بالا و کارایی زیاد، این چراغ را برای روشنایی انواع فضاهای باز به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده است.

 

 

منبع: DesignRulz



سه شنبه 11 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:44 ::  نويسنده : ahmad & saman

مجموعه جدید چراغ Muse که توسط طراح ایتالیایی Sandro Santantonio طراحی شده، تلفیق زیبایی از خطوط منحنی شکل به رنگهای شاد و متنوع است که در فضای اطراف خود حس شادابی، طراوت و زندگی به ارمغان می آورد. این چراغهای رنگارنگ که در ابعاد و فرمهای مختلف عرضه شده اند، برای روشنایی اماکن عمومی مانند رستورانها، کافه ها و حتی منازل مدرن شما گزینه خوبی به شمار می آیند.

 

 

منبع: Chictip



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان